امروز : دوشنبه, 03 تیر 1398
خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید
4/00 امتیاز از 1 رای
 معرفی اتوموبیل  |     |   80

خودروساز با سابقه و قدیمی جنرال موتورز اعلام کرده این کمپانی با همکاری میشلن تایرهای ضد پنچری بدون هوا – موسوم به UPTIS – را تست می کند. این تست ها اواخر امسال روی ناوگانی که از خودروهای شورولت بولت تشکیل یافته، اجرا خواهند شد.

هدف از همکاری جنرال موتورز و میشلن ارزیابی قابلیت های تایرهای بدون هوا و کمک به توسعه بیشتر این دسته از تایرها عنوان شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، جنرال موتورز از سال 2024 محصولات خود را با چنین تایرهایی راهی بازار خواهد کرد.

خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید

خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید  خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید

تایرهای بدون هوا دارای چند مزیت هستند، از جمله اینکه پنچری برای آنها معنا نداشته و دچار ترکیدگی نمی شوند؛ همچنین به دلیل نداشتن هوا رانندگان دیگر از بابت تنظیم بودن باد تایرها نگرانی نخواهند داشت.

تایرهای بدون هوای میشلن با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارند، زیرا با فراگیر شدن این دسته از تایرها، تعداد نمونه هایی که به دلیل ایجاد حفره های بد یا صدمات شدید پیش از پایان عمر خود کنار گذاشته می شوند، تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید

علاوه بر موارد فوق، با توجه به عدم نیاز به لاستیک زاپاس در خودروهای مجهز به تایرهای بدون هوا، از میزان مواد خام مورد نیاز کاسته می شود. نکته دیگر اینکه حذف زاپاس باعث کاهش وزن کلی خودرو شده و مصرف سوخت بهینه و آلایندگی کمتر را در پی خواهد داشت.

خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید

به گفته استیو کیفر (Steve Kiefer) معاون ارشد زنجیره خرید و تامین کالای جنرال موتورز، این کمپانی نسبت به قابلیت های تایرهای بدون هوا علاقه مند بوده و از همکاری با میشلن در راستای این تکنولوژی بسیار خوشحال است.

خداحافظی با پنچری آغاز تست تایرهای بدون هوای میشلن توسط جنرال موتورز تماشا کنید

ناگفته نماند طبق آمار تخمینی شرکت فرانسوی میشلن هر ساله حدود 20 درصد از تایرها به خاطر حفره های غیرقابل تعمیر و ساییدگی ناهمگون غیر قابل استفاده می شوند. این میزان معادل چیزی در حدود 200 میلیون حلقه لاستیک است که در نوع خود رقم بالایی بوده و هدر رفت منابع زیادی را به دنبال دارد.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید