امروز : دوشنبه, 03 تیر 1398
قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال
4/00 امتیاز از 1 رای
 قیمت خودرو  |     |   38

طول آزادراه تهران - شمال 121 کیلومتر بوده و دارای 2 خط (در فرازهای تند 3 خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر 6 درصد، حداقل شعاع قوس ها 400 متر و میانگین سرعت سیر 80 کیلومتر در ساعت است. تعداد تونل ها (در باند رفت و برگشت) 180 رشته تونل در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است و بلندترین آنها تونل های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی 4900 متر و 6400 متر (در هر باند) در مراحل پایانی قرار دارند.

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزادراه تهران - شمال و ادامه بزرگراه همت تا کرج درباره آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: این پروژه ویژگی‌های خاص خود را دارد و در مراحل ساخت آن از حداکثر استانداردهای روز استفاده می‌شود.

قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال

قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال  قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال

وی افزود: منظره‌آرایی در این محور اضافه شده است که در زیبایی و ایمن‌سازی مسیر مؤثر است. خادمی با بیان اینکه هوشمندسازی کل مسیر آزادراه در منطقه یک با استاندارد بالا در حال انجام است، گفت: روشنایی کل مسیرها در تونل‌ها از مواردی بود که در مطالعات اولیه نبود اما بعداً اضافه شد.

تا سال 93، 100 درصد عملیات اجرایی در منطقه یک آزادراه تهران-شمال توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد و از سال 93 به بعد 80 درصد عملیات توسط شرکت‌های ایرانی و 20 درصد توسط شرکت‌های خارجی انجام‌شده است. هم‌اکنون نیز کمتر از پنج درصد از حجم کار در بخش مشاور به شرکت‌های خارجی واگذارشده و 100 درصد عملیات اجرایی توسط شرکت‌های ایرانی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه در چهار سال اخیر به 95 درصد رسید، گفت: پس از آنکه چینی‌ها از این پروژه بیرون رفتند منطقه یک توسط متخصصان داخلی به سرعت ساخته و تکمیل شد.

خادمی درباره رقم عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال گفت: با توجه به ابعاد این پروژه برآورد بخش خصوصی درباره عوارض رقم صد هزار تومان است که البته با توجه به هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری منطقی به نظر می رسد با در نظر گرفتن این نکته که عوارض پرداختی باید باید رقمی باشد که مردم بتوانند پرداخت کنند پیش‌بینی می‌کنیم که رقم عوارض آزادراه فعلا حدود 30 هزار تومان باشد. البته این موضوع باید توسط کمیته مربوطه بررسی و تعیین شود.

قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: به هر حال این آزادراه مزایایی دارد، 60 کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و قطعا این رقم عوارضی به صرفه خواهد بود.
وی درباره تحویل اراضی به بنیاد به عنوان سرمایه‌گذار و شریک دولت در این پروژه گفت: بخشی از اراضی در پردیس به بنیاد به صورت موقت تحویل داده شد اما در بخشی از آنها مسکن مهر ساخته شد و فعلاً در حال بررسی هستیم.

30 میلیارد تومان؛ حداقل رقم لازم برای رفع معارض آزادراه همت تا کرج

عوامل تأثیرگذار در طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران-شمال به دلیل معارضین متعدد این پروژه بود و از طرفی آزادراه تهران-شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار نداشت، بلکه در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 یک دوره فعالیت چشم‌گیر صورت گرفت که منجر به احداث و بهره‌برداری از منطقه چهار شد و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز عملیات اجرایی روی منطقه یک و 2 بدون وقفه از سال 93 شکل گرفت.
خادمی بیان کرد: امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج نیز بازدید کرد.
وی افزود: این مسیر 14.5 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن افتتاح شده و 10 کیلومتر دیگر نیز 85 درصد رشد دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال افتتاح شود.

قیمت عجیب عوارض مسیر پانزده کیلومتری آزادراه تهران شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در قالب دو قرارداد اجرا شد، اولی 99 درصد رشد دارد و قرارداد دوم نیز در حال اجراست. تاکنون 460 میلیارد تومان در ادامه آزادراه همت تا کرج هزینه شده است که 70 درصد سرمایه‌گذاری دولتی است.

خادمی با اشاره به رفع معارض در بخش زیادی از این آزادراه گفت: تعدادی از خانه‌های حاشیه مسیر خریداری شد همچنین در انتهای پروژه تا اتصال آن به جاده موجود کرج - چالوس چندین رستوران و منطقه گردشگری وجود دارد که باید خریداری شود و برای این منظور 30 میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این حوزه با ما همکاری کند.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید