امروز : دوشنبه, 28 آبان 1397
کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو
3/50 امتیاز از 1 رای
 معرفی اتوموبیل  |     |   141

کمپانی میتسوبیشی که پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان مصرف سوخت با قرار گرفتن در زیر چتر حمایتی نیسان دوباره احیا شده، از یک کراس اوور جذاب و هیجان انگیز در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرد.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

این خودروی مفهومی e-Evolution نام داشته و بر اساس فلسفه طراحی "قدرتمند و هوشمند" شکل گرفته است.

خطوط و زوایای تیز، حجم پردازی های اغراق آمیز، شیب بسیار زیاد شیشه های جلو و عقب، ارتفاع کم سقف، چرخ های بسیار بزرگ و جلوپنجره بزرگ موسوم به سپر دینامیک که اخیرا به یکی از المان های اصلی محصولات میتسوبیشی تبدیل شده اند، برخی از خصوصیات ظاهری این کانسپت هستند که در همان نگاه نخست جلب توجه می کنند.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

درها نیز همانند ساخته های رولزرویس خلاف جهت هم باز می شوند. در کل طراحی e-Evolution را می توان جسورانه و خشن توصیف کرد.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

چنانچه نگاهی دقیق تر به طراحی این خودرو داشته باشیم، شباهت هایی کلی با کانسپت نیسان IMx مخصوصا در نمای جانبی مشاهده خواهیم کرد که البته این مساله به دلیل تملک میتسوبیشی توسط نیسان چندان هم عجیب نیست.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

همانطور که از نام کانسپت e-Evolution می توان حدس زد، این خودرو نیروی خود را از یک پیشرانه الکتریکی دریافت می کند.

این پیشرانه شامل یک موتور برقی در محور جلو و دو موتور برقی در محور عقب می شود.

به گفته میتسوبیشی یک واحد کنترل کننده گشتاور برداری یا همان تورک وکتورینگ وظیفه مدیریت دو موتور نصب شده بر روی محور عقب را بر عهده دارد.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

اگر چه اطلاعاتی از آمار و ارقام مربوط به این پیشرانه در دست نیست، اما برای توصیف عملکرد آن از عبارت "روان با واکنش های قدرتمند" استفاده شده است.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

در داخل کابین شکل خاص فرمان و نمایشگرهای متعدد فضایی بسیار متفاوت رقم زده و گویی e-Evolution از آینده آمده است.

صفحات و دکمه های لمسی موجود بر روی کنسول مرکزی نیز دیگر شاخصه های بارز کابین کانسپت میتسوبیشی هستند.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

کراس اوور مفهومی میتسوبیشی از هوش مصنوعی بهره می برد. با تکیه بر انواع سنسورهای به کار رفته، وضعیت جاده، ترافیک و عکس العمل های راننده همواره کنترل شده و در صورت نیاز هوش مصنوعی اتومبیل را برای نشان دادن واکنش های مناسب آماده می کند.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

نکته جالب اینکه پس از ارزیابی سطح توانایی های راننده در هدایت وسیله نقلیه، در صورت لزوم همانند برخی از بازی های ویدیویی نکات و آموزش هایی برای او نمایش داده می شود.

کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو  کراس اوور اسپرت هیبریدی معرفی میتسوبیشی e Evolution در نمایشگاه توکیو

بعد از اینکه میتسوبیشی کوپه معروف اکلیپس را به یک کراس اوور تبدیل کرد، هیچ بعید نیست که مدل پرطرفدار Evo نیز به سرنوشت مشابهی دچار شود.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو وارد فاز تولید خواهد شد یا خیر، اما اگر جواب مثبت باشد، باید تا اواخر این دهه برای مشاهده آن در خیابان ها منتظر بمانیم.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید