امروز : یکشنبه, 29 مهر 1397
برلیان چینی
2/50 امتیاز از 2 رای
 نقد و بررسی  |     |   388

بازار کراس اوورهای کوچک هر روز بیش از روز گذشته داغ شده و به شکلی پیوسته بر میزان خریداران این بخش افزوده می شود. در این بین حضور خودروهای چینی به شکلی گسترده ملموس است و این حضور می رود تا در یک دهه آینده بخش اعظم بازار ایران را در اختیار سازندگان چینی بگذارد. یکی از برندهایی که در دو سال اخیر علیرغم سابقه کمتر فروش موفقی را در ایران تجربه کرده برلیانس است که با دو نوع هاچ بک و دو نوع سدان، فروشی بالغ بر 25 هزار دستگاه را در ایران به ثبت رسانده است.

برلیان چینی

به گزارش فرداید، در واقع برلیانس تا همین جای کار شروع فوق‌العاده‌ای داشته و با فروش بیش از 20 هزار دستگاه خودرو در ایران، عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندهای چینی بازار ایران را به دست آورده است. این خودروساز رو به ورشکستگی که چندی قبل سهام آن توسط برند رنو خریداری شد، به لطف مونتاژ گسترده در ایران بازار پررونقی به هم زده و به یکی از مهم‌ترین محصولات در بخش 40 تا50 میلیون تومان بازار ایران تبدیل شده است. ورود هاچ‌بک کراس سی3 به ایران که نمونه ارتقا یافته برلیانس 320 است، می‌تواند شرایط فعلی بازار را که فعلا در چنبره رنو ساندرو استپ‌وی است با تغییراتی روبرو کند.

برلیان چینی

ظاهرا هرچه چینی‌ها تلاش می‌کنند تا مچ رنو را در پایین ترین بخش بازار ایران بخوابانند قادر به این کار نیستند. کیفیت خوب رنو و نیز اروپایی بودن آن کمک می‌کند تا ذهنیت لوکس‌تری نسبت به ساخته‌های پر زرق و برق اما کم‌کیفیت چینی در بین خریداران شکل بگیرد و همین عامل باعث شده تا علیرغم هجوم خیل عظیمی از خودروهای هم‌تراز مثل راین فاو دی60، چری ایکس22، لیفان ایکس50 و ...، این تنها استپ‌وی باشد که به ترند بازار تبدیل شود.

برلیان چینی

با این حال شرایط احتمالا برای این خودرو سخت خواهد شد. سی3 خودروی تازه‌نفس چینی محصول پارس خودرو علیرغم کیفیت پایین تر قادر است تا به لطف آپشن و طراحی ظاهری بخشی از بازار استپ‌وی را تصاحب کند. این خودرو که اخیرا در دو نمایشگاه خودرو مشهد و شیراز با استقبال بازدیدکنندگان نیز روبرو شده، از طرح و سایز متفاوت رینگ و لاستیک، سپرهای متفاوت و نیز ریل سقفی سود می‌برد.

برلیان چینی

البته قطعه ریلی سقف چندان کارایی ندارد و نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت اما جلوپنجره جدید کراس3 زیبایی دوچندانی داشته و نمی توان آنرا به عنوان یک امتیاز مثبت نادیده گرفت. در عین حال وجود نشان Cross3 نیز روی درب‌های جلو به وضوح در انظار عمومی خودنمایی می کند. در عین حال کراس3 مانند سایر خودرو های کراس‌اوور هم‌رده و چینی از قبیل دانگ فنگاچ30کراس به فلپ‌های پلاستیکی دور گلگیرها و رکاب‌های بزرگ‌تر و نیز سقف مشکی مجهز شده تا بهتر بتوان آن را از نسخه هاچ‌بک تشخیص داد.

برلیان چینی

به نظر می رسد موتور برلیانس کراس3 C3 نیز همان نمونه 1.5 لیتری نسخه هاچ بک باشد و با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک نیز هماهنگ خواهد شد. بیشترین قدرت این موتور حدود 105 اسب بخار است که به سی3 این توان را می‌دهد تا عملکردی معمولی اما بدون وقفه را در مسیرهای شهری برای راننده به ارمغان آورد. این خودرو که به تجهیزاتی نظیر دو کیسه هوا، سانروف، صفحه لمسی 7اینچی کنسول مرکزی، سیستم تهویه مطبوع و صندلی‌های برقی مجهز است از طول و عرض بیشتری نسبت به رنو ساندرو استپ‌وی برخوردار است گرچه داچیای رومانی با کمک رنو که سابقه‌ای طولانی در ساخت خودروهای جادار و کوچک دارد توانسته فضای بسیار مناسبی را برای سرنشینان و بارهای آنان در اتاق استپ‌وی فراهم کند. موضوعی که در سی3 کراس کمتر به چشم می آید.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید