امروز : پنجشنبه, 26 مهر 1397
آخرین لفراری آپارتا خودرویی ویژه به مناسبت 70 سالگی فراری
4/00 امتیاز از 1 رای
 معرفی اتوموبیل  |     |   231

چهار سال پیش کمپانی فراری از یک مدل منحصر بفرد در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این خودروی هیبریدی لافراری نام داشت و از آنجایی که بر اساس مدل مخصوص پیست FXX توسعه یافته بود، عملکرد فنی مثال زدنی آن باعث تحسین بسیاری شد.

لافراری بین سال های 2013 و 2015 در مجموع به تعداد 499 تولید شد. البته بعد از زلزله ی مهیب سال گذشته در ایتالیا، فراری با اهداف خیرخواهانه یک دستگاه دیگر از این خودرو تولید نموده و به حراج گذاشت که با ثبت قیمت نزدیک به هفت میلیون دلار، پانصدمین لافراری رکورد گران ترین خودروی مدرن قرن بیست و یکم را شکست.

آخرین لفراری آپارتا خودرویی ویژه به مناسبت 70 سالگی فراری

بعد از پایان تولید لافراری کوپه، کمپانی فراری تصمیم گرفت که نسخه ی رودستر آن را نیز عرضه کند. این نسخه اپرتا (Aperta) نامگذاری شد و طبق برنامه ریزی ها قرار است فقط به تعداد 209 دستگاه ساخته شود.

آخرین لفراری آپارتا خودرویی ویژه به مناسبت 70 سالگی فراری

حراجی معروف RM Sotheby’s اخیرا مدعی شده که فراری قصد دارد همانند نسخه ی کوپه، یک دستگاه دیگر از نسخه ی رودستر یا همان اپرتا را تولید کند. هدف از این امر گرامیداشت هفتادمین سالگرد شروع به کار کمپانی فراری عنوان شده و پیش بینی می شود خودروی مذکور با قیمتی در حدود 3.5 الی 4.7 میلیون دلار به فروش برسد.

هنوز مشخص نیست که عواید حاصل از فروش دویست و دهمین لافراری اپرتا نیز به امور خیریه اختصاص خواهد یافت یا خیر.

آخرین لفراری آپارتا خودرویی ویژه به مناسبت 70 سالگی فراری

شاید این یک فرصت دیگر برای دیوید لی باشد تا بتواند به خودروی مورد علاقه ی خود دست پیدا کند. این میلیاردر معروف که کلکسیونی 50 میلیون دلاری از انواع خودروهای فراری دارد، قبلا برای خرید لافراری اپرتا اقدام کرده بود، اما کمپانی ایتالیایی وی را شایسته تصاحب این مدل تشخیص نداده و در نهایت او را از لیست خود خارج کرد.

آخرین لفراری آپارتا خودرویی ویژه به مناسبت 70 سالگی فراری

گفته می شود از آنجایی که آقای لی علاقه ی زیادی به خودنمایی و فخرفروشی با خودروهای خود دارد، این کار وی چندان به مذاق مدیران فراری خوش نیامده و با فروش لافراری اپرتا به او مخالفت شده است.

ناگفته نماند کمپانی فراری در انتخاب مشتریان خود حساسیت بسیار بالایی به خرج داده و هر فردی را شایسته مالکیت محصولات خود نمی داند.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید