امروز : ﺳﻪشنبه, 03 مهر 1397
۹ تک خال بازار دسته دوم ایران
4/00 امتیاز از 1 رای
 نقد و بررسی  |     |   234

نگاهی دقیق‌تر به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران نشان می‌دهد کشور ما به لطف داشتن بازاری بزرگ با ابعاد اقتصادی تجاری وسیع، همواره مورد توجه شرکت‌های بزرگ جهان قرار داشته است. حجم این توجه به حدی است که اغلب گزارش‌های معتبر نهاد‌های مرجع اقتصادی در جهان از ابعاد عجیب بازاری 80 میلیونی حرف می‌زنند که برای نمونه سالانه بین حدود 1.5میلیون دستگاه خودرو در آن به فروش می‌رسد و حداقل 20 میلیون دستگاه خودرو در طول از جاده‌های آن عبور می‌کنند. این بین در 80 سال اخیر شمار زیادی از برندهای مهم جهان از اقسام آمریکایی و اروپایی و آسیایی پای به بازار ایران گذاشته‌اند و تقریبا هیچ برندی نیست که در ایران خودروهای زیادی نفروخته باشد.

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران
به گزارش دنده 20، در چنین شرایطی اگر کمی خلاق و کنجکاو باشیم، می توانیم با چرخیدن در سایت‌های اینترنتی فروش خودرو به موارد بسیار عجیبی برخورد که خرید آنها بسیار لذتبخش و جذاب است. خودروهای این گزارش گرچه نمونه‌های اصیل و کمیابی هستند که دردسرهای نگهداری آنها کم هم نیست اما برای یک عشق ماشین فرصت بی‌نظیری را فراهم می‌کنند که هیچ گاه با چنین پرداختی امکان‌پذیر نیست. فقط تصور کنید با پرداخت مبلغی 85 میلیونی صاحب یک اس‌یووی مدرن و قلدر مثل سوبارو فارستر شوید که مدل 2014 است و سال قبل از گمرک خارج شده. شرط دل سپردن به این گزارش با این توضیح عیان شد، کافی است زاویه دید را تغییر دهید و از ریسک نترسید. مطمئن باشید سواری با یک مرسدس بنز ام‌ال 350 مدل 2008 خیلی خاطره‌انگیزتر از نشستن در کابین یک قفس متحرک مثل هیوندای توسان 2017 است. شک دارید اگر، گزارش را بخوانید.

اوپل کورسا مدل 2009

کلاس: هاچ‌بک کوچک شهری

کارکرد: 90 هزار کیلومتر

قیمت: 50 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 4سیلندر 1400سی‌سی

قدرت: 100 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: بدون رنگ

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

درباره این خودروی شکست‌خورده در بازار ایران زیاده از حد بدگویی شده، مثلا اینکه کورسای 2009 تا 2012 بیش از حد پلاستیکی و یا زیاده اقتصادی است. اما هیچکس نمی‌گوید موتور اکوتک و آمریکایی کورسا چه اندازه کم‌استهلاک و سرحال است یا اینک هجعبه‌دنده اتوماتیک آن چه عملکرد درخشانی دارد. اوپل به لطف مهندسی پیشرو جنرال موتورز محصولی کم‌مصرف، نرم و دینامیک است که در فضای شهری کاملا بر رقبای شرقی برتری داشته و با توجه به قیمت مناسب، می‌تواند یک جایگزین مطمئن برای برلیانس‌های چینی باشد. طراحی خشن و جذاب بدنه حسن مهم دیگری است که کمک می‌کند تا کورسا در بین انبوهی از خودروهای بی‌قواره چینی و کره‌ای به چشم بیاید، هر چه نباشد این یک خودروی آلمانی اصیل با رگه‌های فنی آمریکایی است.

پژو 407 مدل 2009

کلاس: سدان متوسط شهری

کارکرد: 70 هزار کیلومتر

قیمت: 55 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 4سیلندر 2000سی‌سی

قدرت: 139 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: یک لکه رنگ

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

کمتر پیش می‌آید که سدانی فرانسوی تا این اندازه برای ایرانی‌ها محمل عشق و نفرت باشد. خودرویی به غایت زیبا که فرمی متفاوت از محصولات هم رده کره ای و ژاپنی هم عصرش داشت ولی قربانی موتور نسبتا ضعیف و قیمت گرانش شد. حالا با گذشت 8 سال، این خودرو قیمتی مشابه یک محصول چینی مثل جک جی5 داشته و ضمن ایمنی بسیار بالاتر، کیفیت ساخت بهتر، ظاهر لوکس‌تر و سواری نرم‌تر از امکانات بیشتری برخوردار بوده و اتاق بزرگی هم دارد. سانروف، جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک با عملکرد عالی، صندلی‌های چرمی و برقی 8 جهته، چراغ‌های اتوماتیک و ترمزهای قدرتمند تنها بخشی از امکانات مدرنی است که 407 به خریدارانش ارائه می‌کند.

ولوو اس80 مدل 2000

کلاس: سدان لوکس بزرگ

کارکرد: 125 هزار کیلومتر

قیمت: 75 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 6 سیلندر 2980سی‌سی توئین‌توربو

قدرت: 272 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: سالم

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

یک خودروی ایده‌آل با عمری 17 ساله که هم دنده‌اتومات است، هم سانروف دارد، هم موتور 2 توربوی بسیاری سرحال دارد و هم به سیستم نمایشگر لمسی 6 اینچی مجهز است. در عین حال دوام و ماندگاری بالایی داشته و به دلیل استفاده از سیستم 4 چرخ محرک توان حرکت پایدار و قدرتمند در مسیرهای زمستانی، لیز، شنی و حتی گلی را دارد. این خودرو به عنوان نسل اول سدان لوکس شرکت ولوو کار بزرگی انجام داد و در 6 سال بیش از 380 هزار دستگاه در بازار اروپا فروش داشت، آن هم وقتی رقبای قدری مثل ب.ام.و سری5 و مرسدس بنز ای کلاس را پیش روی خود می‌دید. شتاب 0 تا 100 ین خودرو با کمتر از 6 ثانیه حیرت‌انگیز است و در عین حال راحتی اتاق مملو از چرم و چوب اس80 مثال زدنی است. بماند که سیستم‌های متعدد ایمنی فعال و غیرفعال اس80 شما را در بدترین تصادفات هم از خطر مرگ در امان نگه می دارد. حیف نیست به جای لیفان 820 این خودرو را نخریم؟

هوندا سیویک 2012

کلاس: سدان کوچک شهری

کارکرد: 89هزار کیلومتر

قیمت: 80 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 4 سیلندر 1800سی‌سی

قدرت: 140 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: سالم

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

به نسبت باقی پیشنهادات دنده 20 این نمونه کمی گران و البته معمولی است اما خب این ظاهر قضیه است. هوندا سیویک یک خودروی بی‌مرگ است که برای خانواده می تواند حداقل 10 سال بدون هیچ دردسری کار کند و کمترین هزینه ممکن را هم روی دست خریدارانش بگذارد. این سدان کوچک که هم‌رده کیا سراتو، هیوندای الانترا و رنو مگان است که به لطف موتوری کم‌مصرف و اتاقی بزرگ بهترین گزینه کارکرده در مقایسه با محصولات چینی و کره‌ای موجود در بازار است. این خودرو که قربانی بازاریابی اشتباه واردکننده شد امکانات بسیار خوبی هم داشته و می‌تواند علیرغم کلاس فنی، نقش یک خودروی مدرن و آپشنال را بازی می‌کند که جادار و به نسبت ایمن هم هست. به فکر استهلاک این خودرو و کیلومتر بالای کارکرد آن هم نباشید چرا که هوندا نه یک ماشین لوکس که محصولی سخت‌جان است و توصیه ما این است که به فکر زدن رکورد پیمودن 1 میلیون کیلومتر با سیویک 2012 باشید که واقعا کار دلنشینی است.

سوبارو فارستر 2014

کلاس: کراس‌اوور متوسط

کارکرد: 25 هزار کیلومتر

قیمت: 85 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 4 سیلندر 2490سی‌سی

قدرت: 170 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: سالم

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

این یک پیشنهاد اکازیون است. با دیدن این آگهی و حجم اختلاف قیمتی که این مدل ژاپنی با نمونه‌های ژاپنی یا کره‌ای دارد متحیر می‌شوید در حالی که مالک خودرو دلیل این افت قیمت بالا را تنها ناشناخته بودن برند سوبارو و نیز نبود قطعات یدکی عنوان می‌کند. با اینحال واقعا چرا باید به این دو مورد توجه کرد وقتی کیفیت محصولات سوبارو در همه نظرسنجی‌های معتبر بالاتر از کیا و هیوندای است و رضایت مشتریان از محصولات این برند بالاتر از مزدا است. اکیدا خرید فارستر مذکور توصیه می‌شود، پس بشتابید و زمان را از دست ندهید!

آئودی تی‌تی مدل 2007

کلاس: کوپه اسپورت کوچک

کارکرد: 80 هزار کیلومتر

قیمت: 120 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 2لیتری 4 سیلندر توربو

قدرت: 198 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: یک لکه رنگ

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

این خودرو در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود از دو شرکت ب.ام.و و بنز حداقل 50 تا 100 میلیون تومان ارزان‌تر است و در عین حال ظاهر مدرن‌تری هم دارد. تی‌تی که 50 میلیون تومان از مرسدس بنز اس‌ال‌کای مدل 2006 ارزان‌تر است، در مقایسه با رودستر زد4 حدود 100 میلیون تومان ارزان‌تر است ودر عین حال هیچ کمبودی نسبت به دو خودروی دیگر چه در بعد زیبایی و چه به لحاظ فنی ندارد.راستی این اتومبیل آلمانی به واسطه کمک فنی فولکس‌واگن در زمینه تولید موتور، خرج زیادی روی دست شما نمی‌گذارد و برخلاف بنز و ب.ام.و موتور پرخرجی ندارد.

تویوتا لندکروزر جی‌ایکس‌آر مدل 2001

کلاس: اس‌یووی اقتصادی بزرگ

کارکرد: 120 هزار کیلومتر

قیمت: 140 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 8 سیلندر 4700سی‌سی

قدرت: 228 اسب بخار

وضعیت فنی: سالم

وضعیت ظاهری: بدون رنگ

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

این خودرو یک اعجوبه تمام‌عیار است که در کمال سادگی از تپه‌، کوه، رودخانه یا صحرا عبور می‌کند و به غیر از گنجایش بالایی که دارد، از اتاقی راحت، کیفیت ساخت قابل قبول و نیز نیز توان یدک‌کشی بالا برخوردار است. خریداران ایرانی که با 150 میلیون تومان تنها مجبورند سوار کراس‌اوورهای کره‌ای یا ژاپنی کوچک مثل سانگ‌یانگ کوراندو و نیسان جوک شوند، با خرید لندکروزر 2001 با یک تیرچند هدف را نشانه می‌گیرند. خوشبختانه قطعات لندکروزر موجود و تعمیرات آن نیز در ایران به سادگی انجام می‌شود، پس دل به دریا بزنید و از تغییر نترسید.

هیوندای جنسیس مدل 2011

کلاس: سدان لوکس متوسط

کارکرد: 150 هزار کیلومتر

قیمت: 165 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 6سیلندر 3800سی‌سی

قدرت: 290 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: رنگ ندارد

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

سدان لوکس، دیفرانسیل عقب و قدرتمند هیوندای گرچه ظاهری به شکوهمندی محصولات لکسوس و بنز ندارد اما از هر جهت خودروی ایده‌آلی است که تجربه مشترک سواری راحت، هندلینگ عالی و پایداری سطح بالا را به راننده ارائه می‌دهد و در عین حال حال بعد از افت قیمت بسیار در ایران، حالا به قیمت یک تویوتا کورولای صفر قابل خریداری است. مجموعه کامل امکانات رفاهی مثل سردکن و گرمکن، تجهیزات ارتباطی روز در کنار تزئینات چرم و چوب و آلومینیوم همه و همه کمک می کند تا جنسیس برای یک خانواده بزرگ حکم قایق تفریحی را داشته باشد.

مرسدس بنز ام‌ال 350 مدل 2007

کلاس: اس‌یووی لوکس متوسط

کارکرد: 70 هزار کیلومتر

قیمت: 200 میلیون تومان

نوع و حجم موتور: 6سیلندر 3500سی‌سی

قدرت: 280 اسب بخار

وضعیت فنی: کاملا سالم

وضعیت ظاهری: بدون رنگ

۹ تک خال بازار دسته دوم ایران

این بنز جسور و قلدر یک مجموعه تمام‌عیار از شکوه طراحی، امکانات مدرن، موتور قدرتمند، کیفیت ساخت خوب، ایمنی بالا و توان آفرود مثال زدنی است که با تنها 200 میلیون تومان قیمت قابل خریداری است. سیستم صوتی هارمن کاردان این خودرو هنگام پخش موسیقی یک ارکستر واقعی است در حالی که فضای گسترده کابین به راحتی برای 5 سرنشین بزرگسال جا دارد. البته ام‌ال با اینکه محصولی متعلق به یک دهه قبل است اما از گرمکن و سردکن صندلی‌ها، سانروف و شیب‌سنج و صندلی‌های برقی سود می‌برد. همچنین تریم چوب، چرم و مخمل که به زیبایی هرچه تمام‌تر در کابین به کار رفته در نوع خود مثال زدنی است. درباره موتور و گیربکس‌های مرسدس بنز هم لازم نیست توضیح زیادی بدهیم.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید