امروز : شنبه, 24 آذر 1397
بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام
3/00 امتیاز از 1 رای
 معرفی اتوموبیل  |     |   128

آقای چانگ ایوی سون (Chung Eui-sun) معاون رئیست هیئت مدیره گروه هیوندای معتقد است با الهام از حشرات و بهره گیری از هولوگرام، می توان خودروسازان کره ای را در برابر هجوم انواع شرکت های نوظهور سازنده اتومبیل های برقی، خدمات به اشتراک گذاری مسیر و خودروهای بدون راننده مصون نگه داشت.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

در حال حاضر هیوندای از لحاظ میزان سود، بدترین دوران را در ده سال گذشته سپری می کند. دلیل اصلی این امر هم به کاهش فروش محصولات این شرکت در چین و ایالات متحده که بزرگ ترین بازارهای خودرویی جهان هستند، بر می گردد.

با وجود این آقای چانگ معتقد است زیرمجموعه هیوندای موبیس (Hyundai Mobis) کمک زیادی به پیشرفت این خودروساز کره ای خواهد کرد. هیوندای قصد دارد این شرکت زیرمجموعه را با پیشتازی در عرصه نرم افزار، هوش مصنوعی و ربات سازی به رقیبی قدرتمند برای شرکت بوش آلمان تبدیل کند.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

جذب طراحان و مهندسین تراز اول از خودروسازان مطرحی مثل بنتلی، آئودی و ب ام و دیگر سیاستی است که کره ای ها برای حفظ خود در عرصه رقابت در پیش گرفته اند.

آقای چانگ 47 ساله که در واقع یکی از نوادگان بنیانگذار کمپانی هیوندای به شمار می رود، اخیرا در مصاحبه ای با بلومبرگ به نکات جالبی درباره برنامه ها و چالش های پیش روی خودروساز کره ای اشاره کرده است. آنچه در ادامه می خوانید گزیده ای از مصاحبه مذکور است.

بلومبرگ: هیوندای چگونه می تواند در عصر حمل و نقل آینده دوام بیاورد؟

آقای چانگ: در عصر رباتیک، صنعت خودرو ممکن است با کاهش فروش قابل ملاحظه ای مواجه شود. سود حاصله از تکنولوژی هایی مثل نرم افزار و هوش مصنوعی احتمالا زیان کلی را جبران خواهد کرد. وظیفه مدیریت این تغییر بر عهده شرکت هیوندای موبیس گذاشته شده است.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

فرهنگ رایج بین شرکت های تولید کننده و کمپانی های تکنولوژیک خیلی متفاوت است. تمرکز کردن بر روی یک کمپانی در حال پیشرفت که با توسعه تکنولوژی امکان تسریع رشد آن وجود دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مورد ما درباره طرح های سازماندهی مجدد خودروسازان دیگری مثل تویوتا و مرسدس بنز که ایجاد واحدهای جدید باعث تقویت تجارت IT آنها شده، تحقیق می کنیم.

چین به پایگاه خودروهای برقی تبدیل شده، استراتژی هیوندای برای انرژی های جایگزین در این بازار بزرگ چیست؟

مشتریان چینی در مقایسه با خودروهای برقی، تمایل بیشتری به سمت خودروهای پیل سوختی از خود نشان می دهند. از این پتانسیل بالا می توان برای ارایه خودروهای هیدروژنی در چین بهره برداری کرد. معتقد هستم که چین می خواهد استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی-برقی (FCEV) را گسترش دهد. ما در حال بررسی بهترین شیوه برای معرفی خودروهای پیل سوختی در این کشور هستیم.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

با توجه به محبوبیت روز افزون سرویس های حمل و نقل، برداشت شما از آینده صنعت خودرو در بلند مدت چگونه است؟

فکر می کنم در یک یا دو دهه آینده، اوبر و گرب (Grab) با خودروسازان همکاری کرده و ائتلاف هایی را تشکیل می دهند. من نمی توانم این احتمال را که اوبر یا گوگل یک کمپانی خودروساز را تصاحب کنند، نادیده بگیرم. در سوی مقابل هیوندای نیز ممکن است خرید دیگر خودروسازان یا شرکت های فناوری را در دستور کار قرار دهد.

دستیابی به سطح بالایی از تکنولوژی نکته ای کلیدی برای داشتن قدرت در مذاکرات است. هدف ما اینست که در تلاطم تغییرات صنعت خودرو در خط مقدم بمانیم. چالش های زیادی هستند که باید بر آنها غلبه کنیم.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

هیوندای در حال مطالعه بر روی چه تکنولوژی های جدیدی است؟

چندی پیش من با گروهی از مدرسه طراحی رود آیلند (Rhode Island School of Design) ملاقات کردم. ما با این مرکز طراحی بر روی حشرات مطالعه می کنیم تا با الهام از آنها به آیرودینامیک و ساختاری بهتر برسیم. پوست، آنتن و اتصالات اجزای پیکر این جانداران موضوعاتی هستند که برای استفاده در صنعت حمل و نقل مورد تحقیق قرار گرفته اند.

برای مثال عنکبوت ها دارای 8 چشم هستند، در حالیکه اتومبیل های خوران به 10 دوربین و سنسورهایی مثل لیدار و انواع رادارها مجهز شده اند. چیزهای نامحدودی برای یاد گرفتن از حشرات وجود دارند.

بلندپروازی به سبک کره ای ها هیوندای به دنبال الهام گرفتن از حشرات و بهره گیری گسترده از هولوگرام

هیوندای چه تکنولوژی اعجاب انگیزی دارد که شما می توانید درباره آن با ما صحبت کنید؟

در زمینه تکنولوژی هولوگرام ما دوست داریم خیلی جلوتر از هر شرکت دیگری باشیم. ما در حال کار بر روی هولوگرام هایی هستیم که امکان نمایش آنها بر روی داشبورد کابین و حتی در صندلی های عقب وجود دارد. این هولوگرام ها از طریق فرمان های صوتی قابل کنترل خواهند بود. به واسطه این تکنولوژی، در حین رانندگی منشی یا همسر شما می تواند در کنارتان حضور داشته باشد.

درست مثل سکانس میز در فیلم “Kingsman: The Secret Service”؟

بله، جواب های زیادی در فیلم ها وجود دارند. ما قصد داریم در اولین فرصت آنها را به نمایش بگذاریم.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید