امروز : چهارشنبه, 02 خرداد 1397
بررسی سیستم های ایمنی ام وی ام ایکس 22
3/50 امتیاز از 1 رای
 نقد و بررسی  |     |   226

شرکت خودرو سازی چری چین در حالی بیستمین سال تاسیس خود را پشت سر می گذارد که با عرضه جدیدترین محصولات مفهومی در رویدادهای بین المللی همچون نمایشگاه خودرو فرانکفورت حضور خود را بعنوان یکی از قدرت های خودروسازی بزرگ و جهانی تثبیت کرده است.
بی شک پیشرفت سریع چری حاصل یک برنامه ریزی دقیق و دور اندیشانه مدیران این شرکت است. بکارگیری مجموعه ایی از بهترین مهندسان و طراحان که سابقه فعالیت در برند‌های مطرح دنیا همچون BMW، GM، FORD در کنار تاسیس لابراتورها و مراکز تحقیق و توسعه گوناگون سبب گردیده تا چری به عنوان خودروسازی مستقل راه پیشرفت و توسعه را به سرعت بپیماید. وجود بزرگترین مرکز تست ایمنی و بسیاری لابراتورهای تست و شهرک های صنعتی در داخل مجموعه چری همگی حکایت از قدرت و اراده این مجموعه خودرو سازی دارد. خودرو های چری در بیش از 80 بازار بین المللی حضور دارد و توانسته اند شرایط تست گوناگون را با موفقیت و بر اساس نیاز بازهای گوناگون بپیماید.بررسی سیستم های ایمنی ام وی ام ایکس 22  در سال های اخیر استراتژی چری تمرکز بر روی خودرو های شاسی بلند و جوان گرا قرارداده شده است. خودرو تیگو 3 ایکس که در بازار ایران با نام ایکس22 عرضه شده است اولین ایده چری برای جذب جوان ها به یک شاسی بلند جمع و جور و پرنشاط بود. حاصل سالها تجربه در ساخت خودرو های هاچ بک و شاسی بلند همانند مدل تیگو3 ( ایکس 33 اس) در ایکس22 بروز و ظهور کرد تا یک شاسی بلند زیبا، کارا و ایمن به بازار عرضه گردد.

ايكس 22 داراى موتور ٤ سيلندر، ١٦ سوپاپ با حجم 1497 اسب بخار است. قدرت اين پيشرانه 105 اسب بخار است كه مى تواند 135 نيوتون متر گشتاور توليد كند.
اين خودرو داراى امكاناتى نظير، قفل مرکزی با ریموت کنترل سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، 2 عدد كيسه نوا، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD ، رادیو پخش سی دی ، ورودی USB/AUX ، کنترل روی فرمان ، بلوتوث ، مجهز به 4 بلندگو استریو، صندلی ها با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت ، دارای روکش چرمی ، سیستم گرمکن صندلی، آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب تنظیم برقی آینه های جانبی راهنمای LED آینه های جانبی سیستم گرمکن، کروز کنترل به همراه کنترل روی فرمان ، مجهز به دوربین عقب و نمایش روی صفحه ال سی دی و سانروف برقی است.بررسی سیستم های ایمنی ام وی ام ایکس 22  ام وی ام ایکس 22 نیز بعنوان یک محصول موفق این سیستم در کشورهای مختلف در حال تولید و عرضه است. محصولی که حاصل تفکر سیستم تحقیق و توسعه و نیازسنجی بازارهای گوناگون بوده و تحت آزمایش های مختلف با شرایط آزمایشگاهی و تست های مختلف در شرایط واقعی و طبیعی، شامل تست با سرعت بالا، تست دوام، تست انحراف، تست در دمای غیر معمول بالا، تست در دمای غیر معمول زیر صفر درجه و ... واقع شده و در مجموع پیمایش 1/1 میلیون کیلومتر را ثبت کرد تا نتیجه آن دریافت بیش از 100 گواهی نامه و تاییدیه کیفیت در عملکرد از موسسات و استانداردهای مختلف بوده است. در طول کمتر از یک سال از زمان عرضه این شاسی بلند کوچک، استقبال بی نظیر و فروش بسیار بالای آن گواه این موفقیت بوده است.بررسی سیستم های ایمنی ام وی ام ایکس 22  بکارگیری تجربه و دانش فنی قطعه سازان مطرح و موفق بین‌المللی همانند بوش، ولوو، اِدشا، والِئو، لوک، مگنت مارلی و ... از دیگر نقاط قوت ایکس22 است. جهت اطمینان از عملکرد مناسب قطعات مختلف یک خودرو در شرایط مختلف شاخص های متفاوتی در نظر گرفته می شود. بطور مثال برای یک قطعه ساده ایی همانند پدال گاز، استانداردهایی از جهت کیفیت، روش های تولید، و همچنین الزامات حفظ ایمنی و سلامت سرنشینان تدوین و اجرا می شود. برای مثال استاندارد ECE R494 اتحادیه اروپا اشاره مستقیم به حفظ ایمنی و سلامت در قسمت مچ، ساق پا و زانوی راننده دارد و از این بابت شکل تولید و شرایط لازم برای عکس العمل لازم پدال گاز را تشریح می کند، بطوری که در صورت نیاز در زمان بروز تصادف و نیاز به شکستگی این اتفاق رخ داده تا از آسیب به راننده جلوگیری شود. همچنین تاییدیه های تست تصادف و ایمنی در سطح استانداردهای C-NCAP و E-NCAP AOP شکسته شدن این قطعه در زمان تصادفات احتمالی را ضروری دانسته است. لذا بخش تحقیق و توسعه خودرو سازی چری با در نظر گرفتن اولویت های ایمنی به عنوان یک اصل در طراحی و تولیدات خود همواره این مهم را اجرا می کند، هرچند ارتقاء و بهبود پیوسته کیفیت قطعات نیز از جمله فرآیندهای در حال اجراء این بخش است. بخش های تضمین کیفیت نیز در همین راستا جهت اطمینان از تولید با کیفیت خودرو در کنار حفظ الزامات ایمنی از چهارچوب های تعیین شده استاندارد QC/T977 پیروری می کند. در این استاندارد تحمل نیرو تا 900 نیوتن ( وزنی معادل 90 کیلوگرم) بر پدال گاز مجاز اعلام شده است، پدال گاز بطور پیش فرض تا این میزان متحمل نیروهای ناگهانی و فشارهای وارد شده است ، اما به محض وارد شدن نیرویی بیش از این نیرو را بعنوان یک نیروی حاصل از تصادف و عامل بخطر افتادن سلامت و ایمنی راننده تلقی کرده و در این وضعیت قطعه را از چرخه عمل خارج می کند( پدال خواهد شکست). این حد مجاز و یا آستانه تحمل بعنوان یکی از ضروری ترین وظایف مهندسان طراح مطرح است. نکته ایی که در طرحی و تعیین میزان مقاومت و چقرمگی تحمل و شکست پذیری تمام قطعات خودرویی در نظر گرفته می شود. شرکت چری با توجه به آخرین معیارهای و استاندارد های تعیین شده جهانی ، سیستم های تولید خود را همسو ساخته و سعی در حفظ ایمنی و ارگونومی محصولات خود دارد. اتفاقی که در آخرین محصولات مفهومی چری بعنوان دستاورد های تحقیاتی و محصولات آتی این برند مطرح شده است.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید