امروز : پنجشنبه, 28 تیر 1397
بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس
4/00 امتیاز از 1 رای
 نقد و بررسی  |     |   200

اخیرا بازار خودروهای شاسی بلند روی خوشی به مدل ایکس شرکت تسلا نشان داده گرچه نمونه 7سرنشینه این خودروی تمام برقی قیمتی بسیار گزاف معادل 292 هزار دلار دارد که واقعا نمی ارزد. با اینحال تسلا دارد با سرعتی عجیب جای برندهای قدیمی بازار از قبیل بنز و ب.ام.و را در ذهن مردم می‌گیرد و این اتفاق از مهم‌ترین بازار جهان یعنی بازار آمریکای شمالی شروع شده است.

بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس
به گزارش دنده 20، شاسی‌بلند قدرتمند این شرکت با نام ایکس 100پی.دی اخیرا توسط وب‌سایت استرالیایی کار ادوایس آزمایش شده و نتایج جالبی از آن منتشر شده است. درهای فالکن و بالاباز شو، ظاهر جسورانه و آئرودینامیک، پیمایش بسیار خوب در کنار شتاب بالا و امکانات فراوان همه باعث شده تا تسلا مدل ایکس 100پی.دی بتواند تجربه‌ای موفق از تلفیق فراری 488 و تویوتا لندکروزر باشد گرچه این همه ماجرا نیست.
نمره مجموع : 7نمره عملکرد و کارایی : 7نمره کابین و فضای داخلی : 7.5
نمره تکنولوژی : 9
نمره قیمت و ارزش : 6.5
نمره رانندگی و هندلینگ : 7.5

در جریان آزمایش، آزمایش کنندگان متفق‌القول بر ارزش بالای تسلا مدل ایکس به رغم قیمت 100 هزار دلاری آن اذعان کردند با اینحال مهم‌ترین عیوبی که این خودرو داشترا سطح پایین کیفیت مواد به‌کار رفته در فضای داخلی، برخی مشکلات در طراحی بدنه، و نیز عملکرد کند درب‌های عقابی این خودرو عنوان کردند. در عین حال بهترین خبر در مورد این خودرو توانمندی بالای مدل ایکس در زمینه آفرود در کنار استفاده از فناوری های ارتباطی، تکنولوژی های رفاهی و نیز آپشن‌های ایمنی است.

بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس
تسلا مدل ایکس که در سطح پایه با بسته باتری‌های 75 کیلووات ساعتی قادر است با هر بار شارژ تا مسافت 381 کیلومتر را بپیماید و مدل رده بالای P90D نیز می‌تواند به برد مسافت 413 کیلومتر دست یابد در عالی ترین رده میزان پیمایش بیشتری دارد. در حالی که قدرت خروجی مدل اخیر به 762 اسب بخار می‌رسد و شتاب گیری صفر تا صد را در زمان 3.2 ثانیه برایان مقدور می‌سازد. در این مدل سطح پیمایش به بیش از 500 کیلومتر رسیده است.
بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس

شتاب این شاسی‌بلند 3.2 ثانیه است که تسلا را به سازنده سریع‌ترین شاسی بلندی که تست کرده‌ایم بدل می‌کند. در واقع مدل ایکس 0.2 ثانیه سریع‌تر از فراری یا لامبورگینی به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در نوع خود جالب توجه است. به نظر می‌رسد که این رکورد کمی کندتر از مدل اس سری P100D است (صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت در 2.6 ثانیه) اما این را هم در نظر بگیرید که مدل 375 ایکس حدودکیلوگرم سنگین‌تر از برادر سدان خود است. مدل حاضر در آزمایش از تجهیزاتی چون ردیف سوم صندلی‌ها، پکیج یدک کشی، درب جلوی بازشوی اتوماتیک و چرخ‌های 22 اینچی سود می‌برد.

بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس

وزن اضافی مانعی برای سواری خوب نیست. اگر چیزی باشد کمک می‌کند. کیفیت سواری علیرغم رینگ‌های بزرگ عالی است و در پیچ‌های تند حرکت‌های بدنه به‌خوبی کنترل‌شده است. مدل ایکس در تست فیگور اِیت رکوردی مشابه با مدل اس P85D برجای می‌گذارد. شتاب جانبی نیز قابل‌تحسین بوده (0.89 جی) و در تست ترمز نیز عملکردی خوب از مدل ایکسرا شاهد بودیم. صندلی‌های مدل ایکسجدید هستند و نرم‌تر و راحت‌تر از مدل سدان احساس می‌شوند و حمایت‌های بیشتری از بدن را در پیچ‌ها به عمل می‌آورند.

بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس
به‌عنوان نتیجه‌ی نهایی نمی توان چندان به فروش بالای این خودروی 300 هزار دلاری امیدوار بود چرا که رقیب این خودرو محصولی مثل بنتلی بنتایگا است که یک غول تمام عیار است. اما در مقام یک خودروی آئرودینامیک، مدل ایکس اندکی از برادر مدل S خود عملکرد پایین‌تری دارد.
بررسی جاده ای تسلا مدل ایکس
در مقام مقایسه‌، محدوده‌ی حرکتی اندازه‌گیری شده توسط EPA تنها به 407 کیلومتر به 402 کیلومتر کاهش‌یافته است. درباره‌ی ظاهر خودرو هر چه دوست دارید بگویید. این‌یک عملکرد ویژه برای شاسی‌بلند بزرگی است که هفت سرنشین را حمل می‌کند در واقع مدل ایکس نخستین تصویر واضح از آینده خودروهای شاسی‌بلند پاک ولی قدرتمند است که علیرغم داشتن برخی ایرادات، محصولی تحسین برانگیز است. البته برای فروش بیشتر قیمت این خودرو باید یک چهارم میزان فعلی باشد. تا آن زمان تسلا یک محصول تزئینی است.

برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید