امروز : پنجشنبه, 28 تیر 1397
نقد و بررسی ایسوزو دی مکس
4/00 امتیاز از 1 رای
 نقد و بررسی  |     |   751

شرکت بهمن موتور در راستای توسعه کیفی با رویکرد تنوع در محصولات خود، اقدام به معرفی خودروي ايسوزو D-MAX نموده است .این محصول در حوزه خودروهای کار قرار داشته که به واسطه بهبود مستمر و تحقق یک خودروی وانت لوکس طراحی شده است. از ویژگی های این خودروی دو ديفرانسيل،موتور 3000 سی سی توربو ديزل ،‌طراحي به روز و لوكس، ظرفيت بار مناسب، كاربری چندگانه ،ایمنی و پایداری در حرکت می باشد.

نقد و بررسی ایسوزو دی مکس

ایسوزو ( ISUZU ) نام شرکت خودروسازی ژاپنی است که در زمینه ی ساخت انواع ماشین های باربری و کامیون های سبک و سنگین فعالیت می کند و وانت ایسوزو دی- مکس ( D-Max ) یکی از پرفروش ترین تولیدات این کارخانه ی ژاپنی است که از سال 2002 تاکنون به صورت تک کابین و دو کابین تولید شده است و در ایران مدل دو کابین آن توسط بهمن موتور عرضه می شود.

نقد و بررسی ایسوزو دی مکس

وانت‌های متوسط لوکس بیش از آن که برای حمل بار مورد استفاده قرار گیرند، به عنوان خودروهایی با قابلیت‌های آفرود ولی با راحتی یک مدل سدان شناخته می‌شوند هر چند که تا چند سال پیش با کمترین تنوع و بازار رقابتی در داخل کشور روبه رو بودند. یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق را می‌توان در نبود شناخت کافی از این رده خودروها در میان مردم دانست، زیرا برای حمل بار و جابه جایی، با وجود گزینه‌های فوق العاده‌ای همچون وانت زامیاد، باردو و یا آريسان، عملا کمتر کسی به هزینه کردن تا چندین برابر برای یک خودرو با قابلیت یکسان دست می‌زند؛ هرچند این دیدگاه به مرور در حال تغییر است تا در همین کلاس در حال حاضر تنوع خوبی را شاهد باشیم. در این میان، مدل های تولیدی ( مونتاژ ) در داخل کشور هر چند که به طور عمده دست پرورده بزرگترین شریک تجاری خارجی؛ یعنی چین هستند ولی دارای کیفیت مناسب، سطح کاملی از امکانات و قابلیت‌های فنی‌اند تا سبب به حاشیه رفتن غولی همچون تویوتا هایلوکس شوند.

در مرز 100 میلیون تومان، در حال حاضر دو گزینه اصلی برای خرید وجود دارد، نیسان پیکاپ و فوتون تانلند یا همان پیکاپ ایران‌خودرو ديزل که متناسب با مدل انتخابی از محدوده 90 میلیون تا نزدیک به 120 میلیون تومان متغیر هستند. اما خودروی تازه وارد دیگری نیز در این محدوده به زودی به بازار عرضه خواهد شد تا سهم ژاپنی‌ها بیش از پیش شود. ایسوزو DMX جدیدترین وانت متوسط داخلی است که با قیمتی بالاتر ( حدود 120 میلیون ) از رقیب خود نیز به فروش می‌رسد.

نقد و بررسی ایسوزو دی مکس

گروه بهمن باعرضه این وانت قصد مقابله مستقیم با وانت ریچ شرکت پارس‌خودرو را دارد و می‌خواهد جای وانت خوش‌نام ریچ را در بازار بگیرد، چرا که وانت ریچ در بیشتر سازمان‌ها و نهادها استفاده می‌شود و اگر D-Max بتواند جای ریچ را بگیرد، قطعا موفقیتی بزرگ برای گروه خودروسازی بهمن محسوب می‌شود، هرچند مقابله با ریچ کار دشواری است و باید D-Max از آن بهتر باشد.

ایسوزو DMAX یکی از جدی‌ترین رقبای تویوتا هایلوکس خواهد بود. ژاپنی پرادعایی که در قلب آن پیشرانه 4 سیلندر دیزلی به حجم 2999 سی‌سی آرمیده و توربو نیز روی آن نصب شده و می‌تواند حداکثر 163 اسب‌بخار در 3600 دور در دقیقه را تولید کند. احتمالاً با خواندن این عدد بسیاری بگویند که "چقدر ضعیف!" ولی صبر کنید. ماهیت پیشرانه‌های دیزلی و چنین خودروهایی گشتاور بالاست نه اسب‌بخار و اینجاست که ایسوزو با 360 نیوتن‌متر گشتاور آن هم در دور بسیار پایین 1800 تا 2800 در مقابل یکی از اصلی‌ترین رقیبان یعنی پیکاپ ایران خودرو دیزل قد علم می‌کند و گشتاوری کاملاً یکسان ولی در دوری بسیار پایین‌تر را به رخ این غول‌پیکر چینی-ایرانی تازه وارد می‌کشد.

ویدئو تست آفرود ایسوزو D-MAX

مشخصات فنی و امکانات ایسوزو دی-مکس :

نقد و بررسی ایسوزو دی مکس

نقد و بررسی ایسوزو دی مکس

منابع :

- ویکیپدیا
- پدال
- خودروبانک
- ایرانجیب
- دیجیاتو
- چرخان
- گروه بهمن


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید