امروز : جمعه, 27 مهر 1397
ابرتورم در بازار قطعات مصرفی خودرو قیمت باطری خودرو 4 برابر شده است
4/00 امتیاز از 1 رای
 قیمت خودرو  |     |   12

جهش صادرات سرب تولیدی در کشور که به دلیل تعدیل نرخ ارز سبب شد تا صنعت باترى با مشکل تامین مواد اولیه روبرو شود. رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان با اعلام اینکه متأسفانه خام فروشی سرب در بازار بسیار داغ شده است، گفت: از فروردین ماه امسال تاکنون قیمت باطری خودرو 4 برابر شده است.
صادرات و کمبود سرب موجب شده قیمت باتری فرسوده و کار کرده به ازای هر آمپر چهار هزار و پانصد تومان شود.ابرتورم در بازار قطعات مصرفی خودرو قیمت باطری خودرو 4 برابر شده است  تقی علی اکبری در گفت و گويى، با اشاره به اینکه صادرات سرب باعث شده تا از فروردین ماه امسال تاکنون قیمت باطری خودرو 4 برابر شود، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت باطری پراید از 110 هزار تومان به 300 هزار تومان رسیده که این رقم با کسر رقم مربوط به دریافت باطری سوخته از مشتری گرفته می شود.
پارسال کارخانجات تولید باتری ایران همپای چینی ها در بازارهای منطقه رقابت کردند و حتی قدرت رقابتی ایران با تولیدکنندگان ترکیه که مشوق های مناسبی از دولت خود دریافت می کنند، برابر بود.ابرتورم در بازار قطعات مصرفی خودرو قیمت باطری خودرو 4 برابر شده است  رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان با اعلام اینکه متأسفانه خام فروشی سرب در بازار بسیار داغ شده است، افزود: برخی از مابه التفاوت نرخ ارز سوء استفاده کرده و با صادرات سرب به کشورهای همسایه و انتقال مجدد آنها به کشور سودهای هنگفتی را کسب می کنند.
وی تصریح کرد: با بازیافت باطری های سوخته در داخل کشور نیاز چندانی به واردات سرب نداریم اما مشکل اینجاست عدم نظارت بر فعالیت تولیدکنندگان سرب بازار را تا حدودی مختل کرده است.
با توجه به گرانی باتری و تنوع اندک محصولات در بازار، قدرت انتخاب مردم بسیار محدود شده و شهروندان تنها در صدد رفع نیاز باتری مصرفی خودرو خود بوده و قدرت انتخاب اندکی دارند.

براساس اطلاعات رسمی قیمت باتری پراید حالا به حدود 500 الی 600 هزار تومان رسیده است و با توجه به عدم عرضه باتری های کره ای و ژاپنی و ترکیه ای در بازار، مشتریان همزمان با تورم با عدم تنوع و کاهش قدرت انتخاب نیز دست و پنجه نرم می کنند. در چنین شرایطی به نظر می رسد که تنها راه ورود نهادهای قانون گذاری برای تسهیل روند واردات باتری های خارجی باشد، چرا که آنطور که از شواهد امر بر می آید خطوط تولید باتری سازان از ظرفیت کافی برای تامین نیاز بازار کشور برخوردار نیستند.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید