امروز : چهارشنبه, 01 اسفند 1397
فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان
4/00 امتیاز از 1 رای
 معرفی اتوموبیل  |     |   42

ائتلاف رنو نیسان میتسوبیشی با انتشار بیانیه ای از دستیابی به عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان در سال 2018 خبر داد. این گروه چند ملیتی در سال گذشته توانسته 10.76 میلیون خودروی سواری و تجاری سبک در سرتاسر دنیا به فروش برساند که در مقایسه با رکورد 10.6 میلیونی سال 2017، اندکی رشد داشته است.

با در نظر گرفتن رکورد سال 2018 باید گفت از هر نه خودروی فروخته شده، یک مدل جزو محصولات رنو نیسان میتسوبیشی بوده است.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان  فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

از میان کل خودروهای به فروش رسیده، آمار مدل های تجاری سبک با 13.5 درصد رشد به 2 میلیون دستگاه افزایش یافته است. همچنین تقاضا برای مدل های برقی نیز روندی صعودی داشته و این گروه فرانسوی-ژاپنی حدود 725 هزار خودروی پاک به مشتریان خود تحویل داده است. با این رقم فروش مدل های پاک هم 34 درصد بیشتر شده است.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

اگر بخواهیم میزان فروش را به طور مجزا و بر اساس برندها بررسی کنیم، باید بگوییم که رنو و میتسوبیشی در مقایسه با سال 2017 به ترتیب برابر با 3.2 و 18.3 درصد رشد فروش را تجربه کرده اند؛ اما آمار نیسان علی رغم تحویل 5,653,683 خودرو، با 2.8 درصد افت همراه بوده است.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

از لحاظ محبوبیت در مناطق مختلف جهان، رنو در فرانسه، نیسان در چین و میتسوبیشی در اندونزی بیش از هر جای دیگری پرطرفدارتر بوده اند. به طور کلی هم چین با فروش 1.9 میلیون خودرو، ایالات متحده با فروش 1.6 میلیون، فرانسه با فروش 763,984، ژاپن با فروش 727,823 و روسیه با فروش 648,795 خودرو به ترتیب بزرگ ترین بازارهای گروه رنو نیسان میتسوبیشی لقب گرفته اند.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

با استراتژی میان مدتی که رنو نیسان میتسوبیشی اتخاذ کرده، 40 مدل متنوع با سطوح خودران متفاوت و 12 مدل برقی تا سال 2022 به جمع محصولات اضافه خواهند شد. بد نیست اشاره کنیم مدل های تولید شده روی پلتفرم CMF نقش پر رنگی در بهبود آمار فروش رنو نیسان میتسوبیشی ایفا کرده اند. نسل پنجم هاچ بک کوچک و دوست داشتنی کلیو نیز که هفته آینده معرفی می شود، بر اساس این پلتفرم (CMF-B) شکل گرفته است.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

انتظار می رود با معرفی کلیوی جدید و همچنین عرضه نسخه هیبریدی کپچر و مگان، ائتلاف فرانسوی-ژاپنی امسال موفق تر ظاهر شود.

ناگفته نماند مثل سال گذشته امسال نیز بین رنو نیسان میتسوبیشی و فولکس واگن رقابتی آماری به وجود آمده و هر یک خود را شایسته عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان می دانند! گروه فولکس واگن بدون در نظر گرفتن محصولات سنگین دو برند مان و اسکانیا موفق به فروش 10.6 میلیون خودرو شده؛ در صورت احتساب کشنده ها و اتوبوس های دو برند مذکور، آمار این گروه به 10.83 میلیون خودرو افزایش پیدا می کند.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

در هر حال پس از رنو نیسان میتسوبیشی و فولکس واگن این برند تویوتا است که با تحویل 10.39 میلیون خودرو در جایگاه سوم ایستاده، این آمار با احتساب محصولات سه برند تویوتا، لکسس و دایهاتسو به دست آمده و کشنده های برند هینو موتورز (Hino Motors) در آن لحاظ نشده اند.

فولکس دوم شد هولیدنگ رنو نیسان میتسوبیشی بر تخت پادشاهی صنعت خودروسازی جهان

شایان ذکر است از بین مدل های گوناگون، مثل سابق تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی جهان بوده و سال گذشته 1,181,445 نفر از ساکنین کره خاکی، نسبت به خرید این خودرو اقدام کرده اند. پس از کرولا فورد سری F با فروش 1,080,757، تویوتا RAV4 با فروش 837,624، هوندا سیویک با فروش 823,169 و فولکس واگن تیگوان با فروش 791,275 دستگاه در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.


برچسب ها :  

نظر خود را به اشتراک بگذارید